Susi on pysähtynyt automatkallaan pienelle tauolle metsätiellä ja miettii autonsa vakuutuksia

Elätkö pilvilinnoissa autovakuutuksesi kanssa? Ajatellen, että onhan se olemassa ja se siitä.

Minäkin elin.

Olin kilpailuttanut autoni vakuutuksen vuosia sitten. Tässä vaiheessa aika lailla puolivahingossa eteeni tyrväistiin tarjous auton vakuutuksesta. 

Olin kuvitellut, että minulla on edullinen vakuutus autossa. Salakavalasti hinta oli kuitenkin kivunnut vuosien kuluessa yhä ylemmäs.

Onneksi kilpaileva yhtiö huomasi tarjouksellaan rahavuotoni, itse sitä on joskus niin tyhmä.

Totesin samalla, että autovakuutusten kilpailutus netissä on nykyään helppoa.

Miten kilpailutat autovakuutukset netissä minuuteissa?

  1. Kaiva esiin autosi rekisterinumero. Sillä vakuutusyhtiöt hakevat kaikki autosi tiedot
  2. Kirjoita hakukoneeseesi (esim. Google) sanat: "Autovakuutuksen kilpailutus"
  3. Valitse löytämiltäsi kipailutussivuilta ainakin 3 vakuutusyhtiötä
  4. Lisää kaikille sivuille samat tiedot haluamastasi vakuutuksen sisällöstä
  5. Vertaa autovakuutusten hintoja
  6. Tarkista myös mahdolliset määräaikaiset tarjouksen vakuutuksiin. Saatat joutua kilpailuttamaan uudelleen tarjousajan jälkeen

Kuinka paljon säästät kilpailuttamalla autosi vakuutuksen?

Minä säästin reilut 150 euroa vuositasolla. En tiedä sinusta, mutta minulle se on ihan mukava tuntikorvaus muutaman minuutin työstä.

Tässäkin asiassa sinulla saattaa olla sama ongelma kuin minulla, se oma saamattomuus.

Tartu itseäsi niskasta kiinni, se muuttuu rahaksi.

Lue lisää säästämisestä