Mies joka antoi periksi ostohaluilleen ja siinä sitä onkin kantamista

1. Näet kaupassa tarjolla olevan tuotteen

2. Alat ajatella sitä 

3. Haluat sen

Nyt on aika muuttaa tämä ajatusmalli täysin päinvastaiseksi. 

Pääset todellisiin säästöihin ajattelemalla kirjaimellisesti lopusta alkuun eikä suinkaan alusta loppuun. Sinun tulee nähdä tuote vasta viimeisenä, ei missään tapauksessa ensimmäisenä.

Mitä sinun päässäsi tapahtuu?


Ensimmäisenä nähty tuote on harvoin todellinen tarpeesi, sen sijaan se on mainostajan luoma halu.

Pääsi sisäisen systeemin tulisi toimia näin

  1. Tarvitsen tuotteen, koska edellinen omistamani tuote on käyttökelvoton tai ei sovellu enää tarkoitukseensa
  2. Miten pääsen haluttuun päämäärääni kaikkein edullisimmalla tavalla?

Unohda brändit, myyjät ja mainokset. Keskity ainoastaan siihen, mikä on todellinen tarpeesi ja miten pääset siihen käsiksi kaikkein edullisimmin. Tämä on firettäjänkin työkalupakin peruskamaa.

Tästä tällä kertaa yksi esimerkki, niitä on kuitenkin tuhansittain. 

Esimerkki: Miten todelliseen tarpeeseesi perustuva ajattelu halutusta lopputuloksesta alkupisteeseen toimii ostaessasi?

  1. Tarvitset hyvän ja ravitsevan tuoreen hedelmän
  2. Mietit miten pääset siihen halvimmalla? 
  3. Elät tammikuuta, joten toteat, että appelsiinit ovat tähän aikaan halvimpia kaikista hedelmistä ja monessa paikassa tarjouksessa
  4. Päädyt ostamaan appelsiineja sesonkiaikana

Appelsiini on tyypillinen bulkkituote, harvempi meistä ostaa appelsiineja merkin mukaan. Näin ollen sinun on suhteellisen kivutonta ostaa haluttu lopputuote. Tässä tapauksessa se on terveellinen tuore hedelmä. 

Opettamalla itsesi ajattelemaan ensin haluamaasi lopputulosta ja vasta sitten tapaa, pakottaa sinut keksimään luovia ja uusia tapoja maksaa vähemmän.

Esimerkki kuitenkin kertoo, miten sinun tulisi kyetä ajattelemaan säästääksesi todella rahaa. Sen sijaan, että ostat, koska joku mainostaa ja myy.

Miten sovellat uutta ajattelumallia seuraavaan ostokseesi?

Lue lisää